torsdag 11 september 2014

Lektioner i burmesiska

Vi har sedan tidigare blivit lovade en språkintroduktion, vilken kom igång redan i måndags. Introduktionen kommer att pågå i en timma, tre dagar i veckan i en månads tid. Både jag och Axel är engagerade och motiverade till att lära. Vi har redan nu lärt oss en del grunder. Jag försöker praktisera så mycket som möjligt, både hemma och ute. Burmeserna bara skrattar åt mig när jag försöker använda mig av enklare fraser, helt abrupt, i pågående samtal. Ibland rättar de mig, vilket är bra för det är så man lär sig.
Jag och Axel fick höra av en säljare på den lokala marknaden att vi låter som bebisar när vi pratar, men jag skulle istället säga kråkor, haha.

Jag tycker burmesiska är ett fint språk. Det låter väldigt inbjudande och vänligt. Enligt vår lärare finns det över 200 språk i Myanmar och burmesiska är en av dem.

Vår lärare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar