fredag 17 oktober 2014

Bröllop 

I dagarna var vi på ett buddhistiskt bröllop som vi blev bjudna till spontant. Jag frågade om vi inte behövde byta kläder men det var okej att komma som vi var. På plats blev vi serverade mat och fick även en välkomstgåva - en nyckelring och cigarett. Vi fick även de bästa platser och blev väldigt uppassade.

Ceremonin hölls utanför de blivande makarnas hem så bruden bjöd in oss till hennes bostad och berättade att maken bor i huset bredvid, fram tills bröllopsnatten.

Alla var så fint klädda. En av brudens väninnor hade en jättefin kjol som jag berömde och då frågade bruden mig om jag inte gillade hennes klänning och där hade jag brutit koden - att inte berömma någon annans klänning än brudens, hehe :)






Brudparet och Lin lin


Bruden och sin mamma



2 kommentarer:

  1. Men Rita!!! Du vet väl att på ALLA bröllop, oavsett, är ALLTID bruden snyggas och har vackras klänning!!! Nu har du lärt dig den läxan. Gör inte om det ;)! Hahah

    SvaraRadera