onsdag 10 september 2014

Huset är fullt

Ända sedan vi kom har vi haft flera dagliga besök, så härligt! Häromdagen kom jag och Axel hem efter en utflykt och några okända ansikten satt i vardagsrummet och fikade. Ingen av dem rörde en min när vi steg in.  Jag sa  till Phew att jag tänkte sopa lite i köket så att det såg fint ut för våra "gäster". Phew brast ut i skratt och sa lite lättsamt.
-"Du skojar med mig nu va?" Vilka besök, huset är ju tomt, eller är det människor i ditt rum?"

Idag har hela huset fyllts av barnskratt och glädje. Barnen från församlingen, cirka ett tjugotal, har hälsat på och vi kommer fortsättningsvis att ha aktiviteter med dem varje söndag. Vissa av barnen har inga föräldrar, vilket gjort att församlingen tagit ansvar för dem.





Filmtajm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar