torsdag 4 september 2014

Jag heter Rita Falkenberg och är 27 år gammal och åker ut som volontär i Myanmar (Burma), i några månader, där kommer jag bli mottagen av en kristen organisation vars namn är Disciple making mission. De är totalt tio personer och arbetar i Myanmars största stad Yangon med engelskaundervisning, församlingsplantering samt ett litet företag som tillverkar grindar. Som volontär kommer jag få möjlighet att arbeta med engelskaundervisning och genom detta stärka burmesernas ställning i samhället, öka deras möjligheter till arbete samt högre löner. Jag kommer även att delta i församlingsarbete.
 
Jag åker genom Salt – barn och unga i EFS, som är en självständig barn- och ungdomsorganisation inom Svenska kyrkan. Salt vill bl.a. verka för mission i Sverige och utomlands. På hemsidan kan du hitta mer information om vad Salt vill och gör  http://salt.efs.nu/







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar