måndag 15 september 2014

I feel alive, alive in Myanmar

Det är behaglig temperatur ute. Jag känner mig varken varm eller kall utan så där lagom som "vi" vill ha det. Jag är på väg över bron som leder mig hem och jag kan känna hur de varma regndropparna faller ner mot min hud. Jag kollar ut över floden och upptäcker att himlen fyllts av svalor som nu flyger omkring mig. Det närmar sig skymning. Jag kan skymta ett av de stora templen och även några båtar som lagt till vid vattnet. Jag lägger ner mina matkassar för att försöka fånga ögonblicket på bild. Det känns för några minuter som att tiden står still. Jag hör inte längre ljudet från bilar, mopeder eller cyklar trots att det är högtrafik. Jag tar några djupa andetag och en känsla av ro och frihet fylls i min kropp och jag känner mig så levande.
Efter ett tag lyfter jag upp mina matkassar för att komma tillbaka till "verkligheten". Känslan av ro bär jag med mig hela vägen hem....




Kan du se regnbågen? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar